Vaga de Marketing Graphic Designer and Copywriter
1 vaga: | Publicada em 21/04
- A Combinar
Sobre a vaga
The Graphic Designer and Marketing Copywriter is responsible for the design of
emails, SMS, digital ads, and website design (homepage, banners, etc.) as well as
copywriting to complement all emails, sms, digital ads, and website updates.
The Graphic Designer and Marketing Copywriter reports directly to the US
E-Commerce Manager of PatBO.com.
RESPONSIBILITIES:
Copywriter responsibilities include storytelling and writing captions for emails,
SMS, digital ads, social media, and for the website.
Responsible for the execution of the established CRM strategy including the design
and creation of all SMS and email campaigns and flows.
Responsible for the design of all digital advertising campaigns for meta, Google,
and more.
Responsible for the design of all website design elements including homepage,
banners, popups, etc.
Responsible for researching and staying up to date with current trends and social
events, holidays, etc. in the US.
Responsible for building and maintaining a strong brand voice that is relevant
with the US PatBO Customer.
Responsible for researching and performing competitive market analysis on brands
within the US and testing new formats of content in campaigns on a regular basis.
Responsible for cutting video assets for different use cases including but not
limited to PDPs and digital ads.
QUALIFICATIONS:
Education:
Bachelors Degree
Experience:
2-3+ years of related experience
Must be fluent in English, speaking and writing (non-negotiable).
Strong written and verbal communication skills.
Strong editing and design skills, including video and image editing.
Must have experience with Figma, Canva and Photoshop would be considered.
Experience with Shopify, Klaviyo, and Attentive is a plus.
Experience working for a fashion, lifestyle or beauty brand in social media,
creative and/or marketing.
Highly creative self-starter with a high taste level.
Must be flexible and have a positive attitude in a fast-changing environment,
striving to have positive influence internally and externally.
Analytical skills to keep up with fashion behavior, patterns, and trends.
Benefits & Perks:
Remote position
Clothing allowance and discount
Floating holidays
APPLICATION PROCESS:
In order to be considered for this role, all applicants must submit their portfolio, a mockup of an email from PatBO to its US subscribers, a mockup of an SMS from PatBO to its US subscribers, and a mockup for the website homepage banner. SMS, Email, and homepage mockups must include copy. Briefing:
PatBO is launching the new Spring Collection.
Please apply via LinkedIn AND upload all documents HERE:
PatBO is an equal opportunity employer committed to Diversity & Inclusion. All
qualified applicants will be considered by their capabilities and qualifications
regardless of their race, color, religion, gender, sexual orientation, national
origin, disability, or protected veteran status.
Designer Gráfico de Marketing e Redator
Localização:
Remoto, Brasil
Reportando-se à Divisão dos EUA da PatBO.com
Tempo integral no horário dos EUA
Contratado
Compensação:
R$50,000 - R$85,000
VISÃO GERAL
O Designer Gráfico de Marketing e Redator é responsável pelo design de e-mails,
SMS, anúncios digitais e design de site (página inicial, banners, etc.), bem como
redação para complementar todos os e-mails, SMS, anúncios digitais e atualizações
do site.
O Designer Gráfico de Marketing e Redator se reporta diretamente ao Gerente de
E-Commerce dos EUA da PatBO.com.
RESPONSABILIDADES
As responsabilidades do redator incluem contar histórias e escrever legendas para
e-mails, SMS, anúncios digitais, redes sociais e para o site.
Responsável pela execução da estratégia estabelecida de CRM, incluindo o design e
criação de todas as campanhas e fluxos de SMS e e-mail.
Responsável pelo design de todas as campanhas de publicidade digital para meta,
Google e outros.
Responsável pelo design de todos os elementos de design do site, incluindo página
inicial, banners, pop-ups, etc.
Responsável por pesquisar e manter-se atualizado com tendências atuais, eventos
sociais, feriados, etc., nos EUA.
Responsável por construir e manter uma voz de marca forte e relevante para o
cliente dos EUA da PatBO.
Responsável por pesquisar e realizar análises de mercado competitivas sobre marcas
nos EUA e testar novos formatos de conteúdo em campanhas regularmente.
Responsável por criar ativos de vídeo para diferentes casos de uso, incluindo PDPs
(Páginas de Detalhes do Produto) e anúncios digitais.
HABILIDADES
Deve ser fluente em inglês, falado e escrito (não negociável).
Fortes habilidades de comunicação escrita e verbal.
Fortes habilidades de edição e design, incluindo edição de vídeo e imagem.
Deve ter experiência com Figma; Canva e Photoshop serão considerados.
Experiência com Shopify, Klaviyo e Attentive é um diferencial.
Experiência trabalhando para uma marca de moda, estilo de vida ou beleza nas áreas
de mídias sociais, criativas e/ou marketing.
Iniciativa própria altamente criativa, com alto nível de gosto.
Deve ser flexível e ter uma atitude positiva em um ambiente de rápida mudança,
buscando ter uma influência positiva interna e externamente.
Habilidades analíticas para acompanhar comportamentos, padrões e tendências da
moda.
Graduação preferencialmente em Design ou áreas relacionadas.
Experiência de 2 a 3+ anos em uma função semelhante é necessária.
BENEFÍCIOS
Posição remota.
Subsídio e desconto em roupas.
Feriados flexíveis.
PROCESSO DE APLICAÇÃO
Para ser considerado para esta vaga, todos os candidatos devem enviar seu portfólio, um layout de um e-mail da PatBO para seus assinantes nos EUA, um layout de um SMS da PatBO para seus assinantes nos EUA e um layout para o banner da página inicial do site. Os layouts de SMS, e-mail e página inicial devem incluir texto. Briefing:
A PatBO está lançando a nova Coleção de Primavera.
Por favor, inscreva-se via LinkedIn E carregue todos os documentos AQUI:
A PatBO é uma empregadora que oferece oportunidades iguais comprometida com a
Diversidade e Inclusão. Todos os candidatos qualificados serão considerados com
base em suas capacidades e qualificações, independentemente de raça, cor,
religião, gênero, orientação sexual, origem nacional, deficiência ou status de
veterano protegido.