Vaga de Copywriter, Creative Services
1 vaga: | Publicada em 16/05
- A Combinar
Sobre a vaga
BUILD SOMETHING BIGGER THAN YOURSELF
The Walt Disney Company, together with its subsidiaries and affiliates, is a leading diversified international family entertainment and media enterprise with the following business segments:
Disney Entertainment, ESPN, Disney Parks, and Experiences and Products. From
humble beginnings as a cartoon studio in the 1920s to its preeminent name in the
entertainment industry today, Disney proudly continues its legacy of creating
world-class stories and experiences for every member of the family. Disneys
stories, characters and experiences reach consumers and guests from every corner
of the globe. With operations in more than 40 countries, our employees and cast
members work together to create entertainment experiences that are both
universally and locally cherished.
Como você contribuirá para essa experiência mágica:
O Copywriter será responsável pela atuação na criação de soluções para marcas e parceiros nos principais pilares da Disney, auxiliando criativamente a integrar nossos clientes a nossas propriedades, como:
ESPN, Disney Studios, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, entre outros.
Como você fará parte dessa história:
Criação de projetos customizados para marcas, contendo descrição de ideias e
formatos pensados pelo criativo em uma apresentação.
Redação de formatos de prateleira, como Quizzes, Promos Parceria, entre outros.
Aprovação das ideias com áreas internas da Disney. Ex:
Jurídico, equipe editorial, brand management.
O que precisamos de você para ser parte dessa história:
Graduação completa em comunicação ou correlatas.
Experiencia previa trabalhando em agencias de publicidade ou veículos de
comunicação.
Conhecimento em quipamentos de áudio e programação de efeitos.
Paixão pelas marcas e franquias Disney, além de ser fã de esportes.
Adobe Illustrator, Photoshop são ferramentas diferenciais.
Desejável inglês e/ou Espanhol
Additional Information:
At Disney, we believe it takes great people to create the memorable experiences,
products and services our consumers know and love. We are a team of storytellers
and hire under equal opportunity regardless of race, color, ancestry, religion,
sex, national origin, sexual orientation, age, disability and gender identity. We
foster a corporate culture of belonging and inclusiveness, which empowers our
staff and company to thrive. At Disney, everyone has the opportunity to speak up
and participate, grow and share ideas.
You can design and create, and build the most wonderful place in the world. But
it takes people to make the dream a reality. Walt Disney